ၿပဳခဲ.မိေသာမေကာင္းမွဳအကုသုိလ္ဒုစရုိက္အၿပစ္တုိ.ကုိပယ္ၿခင္းငွာ"လံု.လၿပဳ."
ၿခင္းဟူေသာအခ်က္ႏွင္.ပတ္သက္၍ပယ္နည္းအေၿခခံအၿဖစ္ အခ်က္ ၃ ခ်က္ရွိ၏။ ယင္းတုိ.
ကုိလုိရင္းေဖာ္ၿပရလွ်င္....
(၁) အကုသုိလ္ဆုိသည္မွာအေႀကာင္းၿပည္.စံုလာမွ၊ရင္.က်က္လာမွသာ
အက်ဴိးေပးတတ္သည္.သဘာ၀ၿဖစ္ၿခင္း
(၂) လူတြင္စိတ္ဓါတ္သည္အေရးႀကီးသည္.အခ်က္ၿဖစ္ၿခင္း
(၃) ၿမတ္စြာဘုရားသည္အာပတ္သင္.ေသာရဟန္းမ်ားအားအာပတ္ေၿဖ
နည္းစနစ္ကုိခ်မွတ္ေပးေတာ္မူခဲ.ၿခင္း
တုိ.ၿဖစ္သည္။
' ကာမဘံု ' ဟုအဘိဓမၼာေ၀ါဟာရအရေခၚေ၀ၚရေသာလက္ရွိကြ်န္ေတာ္တုိ.၏
ကမ ၻာေလာကနယ္ပယ္တြင္လူတုိ.ၿပဳလုပ္ေသာ ' ကံ ' သည္မ်ဴိးဗီဇသတိၱမ်ဴိးၿဖစ္၍အေႀကာင္း
ညီညြတ္မွဳရွိလာၿပီးအခ်ိန္အခါက်ေရာက္လာမွသာအက်ဴိးတရားကိုထင္ရွားၿဖစ္ေပၚေစနုိင္သည္။
သုိ.ၿဖစ္၍၄င္းကံကုိအေႀကာင္းညီညြတ္မွဳရွိမလာေအာင္၊ရင္.က်က္မလာေအာင္တင္ႀကဳိကာဆီး
ႀကဳိးပမ္းခြင္.ရွိေပသည္။ယင္းကံကုိအားၿဖည္.ရာမေရာက္ေအာင္ေရွာင္နုိင္သည္။ အကုသုိလ္ကံ
ကုိၿပဳမိထားလွ်င္တစ္ဖက္ကကုသုိလ္ကံမ်ားစြာၿပဳလုပ္ေပးၿခင္းၿဖင္.ယင္းအကုသုိလ္ကံ ကဲတက္
မလာေအာင္ထိန္းေပးနုိင္သည္။
ၿပဳမိေသာအကုသုိလ္အမွဳကုိတနုံ.နံု.ၿပန္လည္ေတြးၿပီးစိတ္မခ်မ္းမသာၿဖစ္ေနပါက
အကုသုိလ္မွဳအေဟာင္းသည္အသစ္အသစ္ၿပန္လည္ၿဖစ္ေနသၿဖင္.ယင္းအကုသုိလ္ကုိပယ္ဖုိ.
ႀကဳိးစားရာ၌အရာမေရာက္ၿဖစ္တတ္ေပသည္။ေရွးေဟာင္းပုဂံၿပည္ကဗူးပင္မ်ားကဲ.သုိ.ခုတ္
ေလပြားေလသာၿဖစ္ရာသည္။ထုိ.ေႀကာင္.စိတ္ထားတတ္ဖုိ.အထူးလုိအပ္လွသည္။
အာပတ္သင္.ေသာရဟန္းကုိအာပတ္သင္.လ်က္ႏွင္.သာတစ္သက္လံုးထားပါက
တရားမည္မဟုတ္ေခ်။ပုထုစဥ္သည္စိတ္ကုိအစုိးမရသူမ်ဴိးၿဖစ္သည္.အတုိင္းေလာဘ၊ေဒါသ၊
စိတ္ရုိင္း၀င္ခ်ိန္၌အကုသုိလ္အၿပစ္ ( အာပတ္ ) ကုိက်ဴးလြန္မိမည္ၿဖစ္သည္။သုိ.ေသာ္သူ၏
စိတ္၌ေလာဘ၊ေဒါသတုိ.သာအၿမဲၿဖစ္ေနသည္မဟုတ္၊အေလာဘေခၚေသာမတြယ္တာ၊မတပ္
မက္၊မႏွစ္သက္သည္.သဘာ၀၊အေဒါသေခၚေသာမၿပစ္မွား၊မထိခုိက္သည္.ေအးၿမေသာေမတၱာ
သဘာ၀တုိ.လည္းၿဖစ္တတ္သည္သာ... ထုိသုိ.စိတ္ေကာင္း၀င္ေနသည္.အခါမ်ဴိးမွာလည္းအာ
ပတ္သင္.ေနရမည္ဆုိပါကသဘာ၀မက်ပါေခ်... ထုိ.ေႀကာင္.သဘာ၀က်ေသာဘုရားသာသနာ
ကအာပတ္သင္.ေသာရဟန္းအားအာပတ္ေၿဖခြင္.ေပးထားၿခင္းၿဖစ္ေပသည္။
အထူးသတိၿပဳရန္ကားအာပတ္အၿပစ္ကုိေဒသနာႀကားလုိက္ေသာအခါၿပဳခဲ.ေသာ
အၿပစ္အေနၿဖင္.အၿပစ္မဟုတ္ေတာ.ဘဲလံုး၀ေပ်ာက္ကင္းသြားၿခင္းမဟုတ္ေပ။သူက်ဴးလြန္ခဲ.
ေသာအာပတ္အၿပစ္ကုိ " ေလွ်ာ္ " ပစ္လုိ္က္ၿခင္းမဟုတ္ေခ်။ဘုရားအမိန္.ႏွင္.ပယ္ခ်လုိ္က္ၿခင္း
မဟုတ္ေခ်။
အမွန္ကားထိုအၿပစ္၊ထုိအာပတ္မတုိးပြားေတာ.ပဲရပ္သြားၿခင္း၊၀ပ္သြားၿခင္းသာၿဖစ္
သည္။ဤအၿပစ္မ်ဴိးကုိေနာင္တြင္မၿပဳေတာ.ပါဘူးဟုအာမဘေႏ ၱခံလုိက္သၿဖင္.ထပ္၍အၿပစ္မ
ၿဖစ္ေတာ.ေသာေႀကာင္.မူလအၿပစ္မွာအေဖာ္မရသည္.အတြက္အင္အားခ်ည္.နဲ.သြားၿပီးၿငိမ္က်
သြားၿခင္းသာၿဖစ္ေလသည္။
တစ္နည္းအားၿဖင္.လည္းအၿပစ္အာပတ္ကုိၿပဳလုပ္စဥ္ကမေကာင္းေသာစိတ္၊အကု
သုိလ္စိတ္ႏွင္.ၿပဳခဲ.မိမည္ၿဖစ္သည္။ေဒသနာႀကားေသာအခါ၌ကားေကာင္းေသာစိတ္၊ကုသုိလ္
စိတ္ၿဖစ္ရေပသည္။ဤကုသုိလ္စိတ္သည္အကုသုိလ္၏ဆန္.က်င္ဘက္ၿဖစ္ေသာေႀကာင္.အၿပစ္
အာပတ္အကုသုိလ္ကုိကုသုိလ္ႏွင္.အရွိန္သတ္လုိက္ၿခင္း၊ထိန္းလုိ္က္ၿခင္းၿဖစ္ေပသည္။
ဗုဒၶအဘိဓမၼာနည္းအရသိရသည္မွာအကုသုိလ္ၿဖစ္ေစ၊ကုသုိလ္ၿဖစ္ေစ၊ကံတစ္ခုခု
ၿပဳမိၿပီဆုိပါကသာမာန္ႏွင္.သတၱိမပ်က္ေတာ.ေပ။တစ္ခ်ဴိ.ကံမ်ားမွာနိဗၺာန္ရသည္အထိဘ၀တုိင္း
လုိက္ေနသည္။တစ္ခ်ဴိ.ကံမွာမ်ဴိးေစ.ပုပ္သြားသကဲ.သို.အက်ဴိးေပးနုိင္ေလာက္သည္.သတၱိကုန္
သြားၿပီး " အေဟာသိကံ " ေခၚေသာအလကားကံ၊အခ်ည္းႏွီးကံၿဖစ္သြားေပသည္။သုိ.ေသာ္မည္
သည္.ကံကလုိက္ေနသည္၊မည္သည္.ကံကအေဟာသိကံၿဖစ္သြားၿပီဟုယခုလူတုိ.မသိနုိင္ႀကေခ်။
သုိ.ၿဖစ္၍ၿမတ္စြာဘုရားကလူတုိ.အားဆံုးမရာ၌ " ခ်စ္သားတုိ.။ ခ်စ္သားတုိ.ဟာပုထု
ဇဥ္ေတြမုိ.အကုသုိလ္ဒုစရုိက္တစ္ခုခုကုိတစ္ခါခါၿပဳမိႀကမွာပါပဲ။အဲဒီေတာ.ဒီလုိၿပဳမိတဲ.မေကာင္းမွဳ
ကုိဒီအတုိင္းပစ္မထားႀကနဲ.။ပယ္နုိင္ေအာင္ႀကဳိးစားႀကရမယ္။" ဟု သမၼပဓာတ္ခန္းမွာဆံုးမေတာ္
မူၿခင္းၿဖစ္တယ္။သုိ.ေသာ္ဘယ္လုိပယ္ဖုိ.ႀကဳိးစားရမည္ဟုကားဤအခန္းမွာမေဖာ္ၿပေပ။
ၿမတ္စြာဘုရားအဆံုးအမေတာ္၏နယ္ပယ္ကားက်ယ္၀န္းလွဘိသည္ၿဖစ္ရာကြ်နု္ပ္တုိ.
အေနႏွင္.မည္သည္.ေနရာမွာပယ္ပံုပယ္နည္းေဟာထားမလဲဟုလုိ္က္ႀကရသည္။
ေလာကီအားၿဖင္.အကုသုိလ္ပယ္ပံုပယ္နည္းကုိသံယုတ္ပါဠိေတာ္သဠာယတနသံယုတ္၊
ဂါမဏိသံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာေဟာႀကားထားပါသည္။
လူအာပတ္ေၿဖနည္းမွာေအာက္ပါအတုိ္င္းၿဖစ္ပါသည္။
" ငါသည္မေကာင္းမွဳတစ္ခုကုိၿပဳမိေခ်ၿပီ၊ဤသုိ.ၿပဳမိၿခင္းသည္ကားစင္စစ္မေကာင္းေပ။
သုိ.ေသာ္ဤသုိ.ၿပဳမိေလၿခင္းဟုစိတ္မခ်မ္းမသာၿဖစ္ေန၍လည္းငါ.၌အက်ဴိးမရွိ။အကုသုိလ္သာထပ္
ပြားမည္။ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ပူပန္သည္.အတြက္ၿပဳမိတာလည္းပ်က္မသြား၊မၿပဳမိရာမေ၇ာက္ေတာ.။
ထုိ.ေႀကာင္.ငါသည္ဤၿပဳမိသည္.ကိစၥကုိလံုး၀မစဥ္းစားေတာ.။ဂရုမထားပဲေမ.ေမ.ေပ်ာက္ေပ်ာက္
သာေနေပေတာ.အံ.၊ေနာက္ေနာင္အခါမွာေတာ.ယခုလုိမၿပဳမိေအာင္ငါေရွာင္ႀကဥ္ေတာ.အံ.။ "
ဤကဲ.သုိ. (၁) ဆင္ၿခင္ၿခင္း၊ (၂) ဆံုးၿဖတ္ၿခင္း ၊ (၃) ေရွာင္ႀကဥ္ၿခင္း သည္ၿပဳမိေသာ
ကံကုိပယ္ရာေရာက္သည္ဟုၿမတ္စြာဘုရားကေဟာႀကားေတာ္မူပါသည္။အရပ္သိႏွင္.ေၿပာေတာ.
" ငါေနာင္တရသြားၿပီ၊ေနာက္မလုပ္ေတာ.ဘူး " ဟူလုိ။
ခိုးမိသည္.ကိစၥ၊ကာမက်ဴးလြန္မိသည္.ကိစၥ၊လိမ္မိသည္.ကိစၥ စသည္ၿဖင္.ဒုစရုိက္
(၁၀) ပါးစလံုးကုိအထက္ပါနည္းအတုိင္းအာပတ္ေၿဖႀကရမည္ၿဖစ္သည္။
အာပတ္ေၿဖေနတုန္းမွာစိတ္ပါလက္ပါရွိေစရမည္။စိတ္ၿပတ္ရမည္။တစ္ကယ္ကုိမလုပ္
ေတာ.ဘူး၊ေရွာင္ေတာ.မည္ဟု ( ေနာင္မၿဖစ္ေအာင္ေစာင္.စည္း ေတာ.မည္ဟု ) စိတ္ပါလက္ပါ
ရွိေစရမည္။ ဤသည္မွာကုသုိလ္စိတ္ၿဖစ္ေပသည္။
****
1989 ခု February လထုတ္သိပၸံမဂၢဇင္း မွစာေရးဆရာႏွစ္ဖက္လွ၏ေဆာင္းပါးကုိ
ၿပန္လည္ရုိက္၍ေဖာ္ၿပပါသည္။
မွတ္တမ္း
5 years ago
0 comments:
Post a Comment