The Guoliang Tunnel in Taihang mountains (China)

Thursday, September 30, 2010
တရုတ္နုိင္ငံမွ ဂုိလ်န္းလွဳိဏ္ဂူ ကားလမ္း...


တရုတ္နုိင္ငံမွ ဂုိလ်န္းလွဳိဏ္ဂူကားလမ္းဟာ ထုိေဒသရွိေက်းရြာတစ္ရြာမွရြာသားမ်ားကုိယ္တုိင္ အပင္ပန္း
ဆင္းရဲခံကာတည္ေဆာက္ခဲ ့သည္ ့ဂုဏ္ယူအားက်ဖြယ္ အလြန္းေကာင္းသည့္ ကမာၻ ့အံ ့ဖြယ္ ေတာင္ပတ္
လွဳိဏ္ဂူလမ္းၿဖစ္ပါတယ္...
၁၉၇၂ ခုႏွစ္မတုိင္မီအထိ ေက်ာက္ေတာင္နံရံေပၚမွာ ထြင္းထုေဖာက္လုပ္ထားတဲ ့လမ္းေလးတစ္ခုသာ ထုိ
ရြာကေလး၏ တစ္ခုတည္းေသာ ၿပင္ပကမာၻႏွင့္ ဆက္သြယ္ရာလမ္းေႀကာင္းၿဖစ္ေနခဲ ့ပါတယ္...
၎ေနာက္ေတာ ့ရြာသားေတြဟာ ေက်ာက္ေဆာင္ေက်ာက္စြန္းေတြကုိၿဖတ္ၿပီး ဥမင္လွဳိင္ေခါင္းတူးကာလမ္း
ေဖာက္လုပ္ဖုိ ့ဆံုးၿဖတ္ခဲ ့လိုက္ႀကပါတယ္...
( ေနာင္လာေနာက္သားမ်ဴိးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ ႀကီးမားတဲ ့ေပးဆပ္မွဳႀကီးပါပဲ...)
ရြာအႀကီးအကဲ ရွန္းမင္ရွင္း ဦးေဆာင္ၿပီး ရြာသားေတြဟာ လမ္းေဖာက္လုပ္ရာမွာ လိုအပ္မယ္ ့တူေတြ၊ သံ
တူရြင္းေတြ စတဲ ့သံထည္ပစၥည္းေတြ၀ယ္ယူဖုိ ့အတြက္ ပုိင္ဆုိင္သည့္ ဆိတ္မ်ား၊ သီးႏွံမ်ားကုိေရာင္းခ်ခဲ့ႀက
ရပါတယ္...
က်န္းမာသန္စြမ္းတဲ ့ရြာသား ဆယ္ ့သံုးဦးကေန ထုိဥမင္လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကိုစတင္ခဲ ့ႀကတာၿဖစ္
ၿပီး အၿမင္ ့ ၅ မီတာ ( ၁၆ ေပခဲြခန္ ့) ၊ အက်ယ္ ၄ မီတာ ( ၁၃ ေပ ) ၊ အရွည္ မီတာ ၁၂၀၀ ( ေပေပါင္း  ၃၉၃၇ ေပ) ရွိတဲ ့လမ္းကုိ ငါးႏွစ္ႀကာ ေဖာက္လုပ္ခဲ ့ႀကရပါတယ္...
လမ္းေဖာက္လုပ္စဥ္ကာလအတြင္း အခ်ဴိ ့ေသာရြာသားမ်ားဟာ အသက္ဆံုးရွဳံးခဲ ့ႀကရပါတယ္...
၁၉၇၇ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁ ရက္ေန ့မွာေတာ ့ထုိဥမင္လွဳိင္ေခါင္းကုိ သြားလာအသံုးၿပဳနုိင္ဖုိ ့စတင္ဖြင္ ့လွစ္ခဲ ့ပါ
တယ္...

အမ်ားအက်ဴိးအတြက္ ဇြဲလံု ့လ၊ ၀ီရိယႀကီးစြာနဲ ့ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ ႀကဳိးစားအားထုတ္ခဲ ့ ႀကတဲ ့တရုတ္ေက်း
ရြာေလးတစ္ရြာမွ ရြာသားမ်ားကုိ ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါတယ္...
ဘယ္သူမွမလုပ္ေပးခ်င္ေန ကိုယ္ ့ဘာသာကုိယ္ဖန္တီးယူမယ္ဆုိတဲ ့စိတ္ဓါတ္ကုိ အားက်အတုယူႀကရမွာ
ပါပဲ...

အဆုိပါလမ္းကုိ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ဘုိလီဗီးယားနုိင္ငံမွ လမ္းဆုိၿပီးမွားယြင္းစြာေဖာ္ၿပထားတတ္
ႀကပါတယ္...
အမွန္ကေတာ ့တရုတ္ၿပည္မွာရွိတာၿဖစ္ပါတယ္...

The Guoliang Tunnel in Taihang mountains (China) has been built by villagers themselves, which is an inspiring story in itself. Before 1972, the path chiseled into the rock used to be the only access linking the village with the outside world. Then the villagers decided to dig a tunnel through the rocky cliff.
Led by Shen Mingxin, head of the village, they sold goats and herbs to buy hammers and steel tools. Thirteen strong villagers began the project. It took them five years to finish the 1,200-metre-long tunnel which is about 5 meters high and 4 meters wide. Some of the villagers even gave their lives to it. On May 1, 1977, the tunnel was opened to traffic."
























4 comments:

စူး said...

အမ်ားအက်ဴိးအတြက္ ဇြဲလံု ့လ၊ ၀ီရိယႀကီးစြာနဲ ့ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ ႀကဳိးစားအားထုတ္ခဲ ့ ႀကတဲ ့တရုတ္ေက်း
ရြာေလးတစ္ရြာမွ ရြာသားမ်ားကုိ ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါတယ္...
ဘယ္သူမွမလုပ္ေပးခ်င္ေန ကိုယ္ ့ဘာသာကုိယ္ဖန္တီးယူမယ္ဆုိတဲ ့စိတ္ဓါတ္ကုိ အားက်အတုယူႀကရမွာ
ပါပဲ...

very good. Appreciated to those villagers.

hninhnin said...

I salute all the villagers who still alive n dead.Tks for sharing but don't let ABAs from shwe pyi gyi know.

ဟိန္းတင့္ေဇာ္ said...

ေလးစားေသာစိတ္ျဖင့္ ဖတ္မွတ္သြားပါေၾကာင္း ကိုပီတာ ခင္ဗ်ား.......

JulyDream said...

မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာၿပီလားလို႕ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္ေမးရမယ့္ အေၾကာင္းကိစၥေတြ ရိွေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အခုလို ေတာင္ပတ္ကားလမ္း ေဖာက္ခဲ့တဲ့ ရြာသားေတြကို သတိရလိုက္ပါ။