ေကာင္းကင္ႀကဳိးနဲ့ေလ်ာၿပီးေတာင္တန္းေခ်ာက္ကမ္းပါးနဲ ့
ၿမစ္ကုိၿဖတ္ကာေန ့စဥ္ေက်ာင္းတက္ရတဲ ့ေဒသေလး...
ဒီလုိနက္ေစာင္တဲ ့လ်ဴိေၿမာင္နဲ ့ၿမစ္ကုိ ေကာင္းကင္ႀကဳိးနဲ ့စက္သီးသံုးၿပီး...
ၿဖတ္သန္းႀကရတယ္...
အရွိန္အဟုတ္ၿပင္းထန္စြာစီးဆင္းေနသည္ ့ ကုိလံဘီယာနုိင္ငံမွ ရီယုိ နီဂရုိၿမစ္၏အထက္ေပေပါင္း ၁၃၀၀
ေက်ာ္ အၿမင္ ့မွ အသူရာထက္နက္ေသာေခ်ာက္ေပၚမွ ၿဖတ္သန္းရန္ အသက္ ကုိးႏွစ္အရြယ္ ေဒစီမုိရာ ဟု
အမည္ရွိသည္ ့ကေလးမေလးၿပင္ဆင္ေနပါတယ္...
သူမကုိယ္သူမ သံေခ်းတက္ေနၿပီၿဖစ္သည္ ့စက္သီးေပၚတြင္ ႀကဳိးၿဖင္ ့ခ်ိတ္ကာ ေလ်ာခ်လုိက္သည္ႏွင္ ့
တစ္နာရီမုိင္ ၄၀ ႏွဳံးၿဖင္ ့မုိင္၀က္မွ်ေ၀းသည္ ့တစ္ဖက္ကမ္းသုိ ့အၿမင္ ့မွ အနိမ္ ့သုိ ့ႀကဳိးတန္းမွေလ်ာဆင္း
သည္ ့ခရီးစဥ္ၿဖင္ ့ေက်ာင္းသြားတက္ေနရသည္က ေဒစီမုိရာ ေလးအတြက္နိစၥဒူ၀ အလုပ္တစ္ခုပါေပ...
ကုိလံဘီယာနုိင္ငံ၏ၿမဳိ ့ေတာ္ ဘုိဂုိတာ ရဲ ့အေရွ ့ေတာင္ဘက္ မုိင္ ၄၀ အကြာေဒသမွာ ေနထုိင္တဲ ့လက္
တစ္ဆုပ္စာ အေရအတြက္မွ်သာရွိတဲ ့မိသားစုအနည္းငယ္မွ်ေသာ ရြာကေလးအတြက္ကေတာ ့သူတုိ ့ဆီ
ကေန တစ္ဖက္ေတာင္ႀကားကုိၿဖတ္သန္းသြယ္ဆုိင္းထားတဲ ့စတီးႀကဳိး ၁၂ ခုကပဲ ၿပင္ပကမာၻ နဲ ့တစ္မ်ဴိး
တည္းေသာအဆက္အသြယ္ၿဖစ္ေနပါေတာ ့တယ္...
ေက်ာ္ အၿမင္ ့မွ အသူရာထက္နက္ေသာေခ်ာက္ေပၚမွ ၿဖတ္သန္းရန္ အသက္ ကုိးႏွစ္အရြယ္ ေဒစီမုိရာ ဟု
အမည္ရွိသည္ ့ကေလးမေလးၿပင္ဆင္ေနပါတယ္...
သူမကုိယ္သူမ သံေခ်းတက္ေနၿပီၿဖစ္သည္ ့စက္သီးေပၚတြင္ ႀကဳိးၿဖင္ ့ခ်ိတ္ကာ ေလ်ာခ်လုိက္သည္ႏွင္ ့
တစ္နာရီမုိင္ ၄၀ ႏွဳံးၿဖင္ ့မုိင္၀က္မွ်ေ၀းသည္ ့တစ္ဖက္ကမ္းသုိ ့အၿမင္ ့မွ အနိမ္ ့သုိ ့ႀကဳိးတန္းမွေလ်ာဆင္း
သည္ ့ခရီးစဥ္ၿဖင္ ့ေက်ာင္းသြားတက္ေနရသည္က ေဒစီမုိရာ ေလးအတြက္နိစၥဒူ၀ အလုပ္တစ္ခုပါေပ...
ကုိလံဘီယာနုိင္ငံ၏ၿမဳိ ့ေတာ္ ဘုိဂုိတာ ရဲ ့အေရွ ့ေတာင္ဘက္ မုိင္ ၄၀ အကြာေဒသမွာ ေနထုိင္တဲ ့လက္
တစ္ဆုပ္စာ အေရအတြက္မွ်သာရွိတဲ ့မိသားစုအနည္းငယ္မွ်ေသာ ရြာကေလးအတြက္ကေတာ ့သူတုိ ့ဆီ
ကေန တစ္ဖက္ေတာင္ႀကားကုိၿဖတ္သန္းသြယ္ဆုိင္းထားတဲ ့စတီးႀကဳိး ၁၂ ခုကပဲ ၿပင္ပကမာၻ နဲ ့တစ္မ်ဴိး
တည္းေသာအဆက္အသြယ္ၿဖစ္ေနပါေတာ ့တယ္...
ေဒစီေလးနဲ ့သူမရဲ ့ေမာင္ေလး ဂ်ာမစ္တုိ ့မေႀကာက္မရြံ ့ၿဖတ္သန္းရပံု...
ဂ်ာမစ္ေလးက ငယ္ေသးလုိ ့ဂုံနီအိတ္ ( ေၿမြေရခံြအိတ္ )ထဲမွာထုိင္လုိက္ရတယ္...
ေကာင္းကင္ႀကဳိးေလ်ာစီးစနစ္နဲ ့ခရီးသားလာေနတဲ ့အေႀကာင္းကုိ ၁၈၀၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္သိရွိခဲ ့တဲ ့ပထ
မဦးဆံုးေသာ အေနာက္နုိင္ငံသား ၿဖစ္ပါတယ္...
ထုိေကာင္းကင္ဆုိင္းႀကဳိးမ်ားကုိ အစပထမကေတာ ့၇ုိးရာဓေလ ့အတုိင္းပုိက္ဆံေလွ်ာ္ခ်ည္မ်ားနဲ ့က်စ္ၿပီး
ၿပဳလုပ္ခဲ ့ႀကၿပီး ေနာက္ပုိင္းထုိေဒသရဲ ့မုတ္သံုေတာမ်ားမွာ သစ္ခုတ္ၿပီး သစ္ထုတ္လုပ္ၿခင္းတုိ ့ထြန္းကား
လာတာေႀကာင္ ့သံမဏိ၊ စတီးႀကဳိးေတြကိုအစားထုိးသံုးလာတာၿဖစ္ပါတယ္...
သစ္ခုတ္လွဲၿခင္းေတြကုိတားၿမစ္လိုက္ေတာ ့ထုိေဒသမွာ အေၿခခ်ေနထုိင္သူမ်ားအတြက္ စိုက္ပ်ဴိးေမြးၿမဴ
ေရးကုိသာအားထားလုပ္ကုိင္ေနႀကရပါေတာ ့တယ္...
ယေန ့ထိတုိင္ေအာင္လည္း ေကာင္းကင္မွာသြယ္တန္းထားတဲ ့ႀကဳိးေတြဟာ သူတုိ ့အတြက္ေတာ ့တစ္ခု
တည္းေသာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္းပဲၿဖစ္ေနပါေသးတယ္...
ေဒသခံလယ္သမားေတြဟာသူတုိ ့ရဲ ့ကုန္စည္ပစၥည္းေတြကုိ အနီးဆံုးၿမဳိ ့ကေလးနဲ ့အၿပန္အလွန္ေရာင္း
၀ယ္ေဖာက္ကားဖုိ ့အၿပင္ ေဒစီနွင္ ့သူမရဲ ့အသက္ ငါးႏွစ္အရြယ္ရွိ ေမာင္ေလး ဂ်ာမစ္ တုိ ့ေန ့စဥ္ေက်ာင္း
သြားနုိင္ဖုိ ့ကုိလည္း ထုိေကာင္းကင္ႀကဳိးၿဖင္ ့ခ်ိတ္ၿပီးသြားလာရတဲ ့သယ္ယူပုိ ့ေဆာင္ေရးစနစ္ကုိသာ အ
သံုးၿပဳေနႀကရပါတယ္...
ဂ်ာမစ္ ေလးဟာ သူ ့အသက္အရြယ္နဲ ့ဆုိလွ်င္ ထုိႀကဳိးနဲ ့စက္သီးကုိဆဲြၿပီးသြားဖုိ ့ငယ္လြန္းေသးတာမုိ ့သူ ့
ရဲ ့အစ္မ ေဒစီ ကသူ ့ကုိဂံုနီအိတ္ထဲထည္ ့ၿပီး သူမနဲ ့အတူခ်ိတ္ဆဲြကာ စတီးႀကဳိးကုိစက္သီးနဲ ့တဲြခုိေလ်ာ
စီးၿပီးတစ္ဖက္အၿခမ္းကၿမဳိ ့ကုိသြားရပါတယ္..အဲဒီလုိႀကဳိးကေနေလ်ာခ်ရာမွာ အရွိန္မလြန္ေအာင္ ထိန္းဖုိ ့
ကိုေတာ ့သစ္ကုိင္းခြေထာက္တစ္ခုကုိ ဘရိတ္အၿဖစ္သံုးရပါေသးတယ္...
အထက္မွာၿမင္ရတဲ ့အလြန္ထူးဆန္းအံ ့ႀသ၊ ထိတ္လန္ ့ဖြယ္ရာရွဳခင္းနဲ ့ပံုေတြကို ရဖုိ ့ဓါတ္ပံုဆရာလည္း
ၿဖစ္၊ စာေရးဆရာလည္းၿဖစ္တဲ ့Christoph Otto ဟာ သူကုိယ္တုိင္ေတာင္ႀကားရဲ ့အထက္မွာရွိတဲ ့ႀကဳိး
တမ္းေပၚမွာ ခ်ိတ္ဆဲြလုိက္ပါၿပီး တစ္ၿခားသူေတြၿဖတ္သန္းသြားလာေနတဲ ့ပံုေတြကို ရုိက္ယူခဲ ့တာၿဖစ္ပါ
တယ္....
သူတုိ ့တစ္ေတြရဲ ့စိတ္ဓါတ္ကေတာ ့အံ ့မခန္းပါပဲ....
အဂၤလိပ္လုိသတင္းပါ...
More than 1,300ft above the roaring Rio Negro in Colombia, nine-year-old Daisy Mora prepares to throw herself over the abyss.
Attaching herself to an old and rusted pulley system she drops over the edge before plummeting at 40mph along a zip wire to the opposite bank half a mile away - a vertigo-inducing journey she has to take every day to get to school.
For the handful of families living in the area, 40 miles southeast of the capital Bogota, the 12 steel cables that connect one side of the valley to the other are their only access to the outside world.
German explorer Alexander von Humboldt was the first Westerner to observe the unusual rope system in 1804.
They were traditionally made of hemp, but steels cables were installed with the advent of logging in the surrounding rainforest. When this was made illegal settlers turned their hand to farming and cattle raising.
Today, the cables are still the only transport available to those living in the area.
Farmers use them to transport goods to and from the closest town and, for children like Daisy and her five-year-old brother Jamid, it is how they get to school.
Jamid is too young to safely ride the wire on his own, so she has to carry him with her in a jute bag, controlling their speed with a wooden fork.
Photographer and author Christoph Otto, who took these amazing pictures, suspended himself above the valley on one of the cables to capture people making the remarkable journey.
3 comments:
အေတာ့္ကိုခက္ခဲတဲ့ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးပဲေနာ္ ကိုပီတာေရ.. ေၾကာက္စရာလည္း အလြန္ေကာင္းပါဘိ ။ ပညာေရးဆိုေတာ့လည္း သူတို႔ေတြ အသက္စြန္႔ တက္ရတာပဲေနာ္..။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ပညာကို အလြယ္ေလး သင္ခြင့္ရေနတာေတာင္ အရိုးမ်ားသေလး ေခ်းခါးသေလးနဲ႔ ဒီပို႔စ္ေလးကို ၿပလိုက္ခ်င္ပါတယ ္။
ေခတ္သစ္ တာဇံ မ်ားေပါ့ ...
ခက္ခက္ခဲခဲ သြားလာေနရတာ ..
တို့ဆီက ဘဘၾကီးေတြ့ လိုက္လို့ကေတာ့
ဆီကုန္သက္သာတယ္ဆိုျပီး သူ ့ေရႊျပည္သားမ်ားကို အဲ့သလို စီးခိုင္း သြားခိုင္း ေနအံုးမလား မသိ..
အဆင္းကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ အတက္ကိုက်ေတာ့ ဘယ္လို သြားၾကသလဲ။ အဲဒါေလးကို စိတ္ဝင္စားမိတယ္။
ကုိယ္ေတြမ်ားေတာ့ အဲဒီလုိ ႀကိဳးတန္းကိုင္ၿပီး ဆင္းေနရရင္ ေသးထြက္က်မလားပဲ။ =)
Post a Comment